Research Briefs

Is There a Standard of Care and Practice for Emergency Dispatch?

IS THERE A STANDARD OF CARE AND PRACTICE FOR EMERGENCY DISPATCH? Yes! Ignorance of the standard is no defense. Establishing a Standard Over time and through litigation, concepts have evolved into a standard that reflects society’s expectations of an emergency dispatch system. Emergency services and public safety agencies without this standard in place should be prepared to defend their practices in court—and in the court of public opinion. Liability: Ignorance of the standard is not a...

Read More

Maakt het gebruik van het Hulpmiddel Beroerte Diagnose wat uit?

MAAKT HET GEBRUIK VAN HET HULPMIDDEL BEROERTE DIAGNOSE WAT UIT? Ja! Het bespaart tijd en zorgt voor behoud van de hersenen. Beroertes Beroertes onderbreken de bloedtoevoer naar een deel van de hersenen als gevolg van een blokkade of bloeding. De tijd dat een beroerte de toevoer onderbreekt, bepaalt de hoeveelheid hersenbeschadiging die wordt veroorzaakt. Snel herstel van de normale doorbloeding van de hersenen is van cruciaal belang en vereist intelligente herkenning en tijdige inzet....

Read More

Do CPR Calls Have Barriers?

DO CPR CALLS HAVE BARRIERS? Yes! EMDs can anticipate and manage them. Cardiopulmonary Resuscitation (CPR) is a lifesaving technique. It involves getting “hands on chest” to perform compressions that manually pump blood and oxygen to vital body organs. Early CPR dramatically increases a patient’s chance of survival. Telephone CPR (tCPR) can and does work. It has been a formal part of Emergency Medical Dispatch since the late 1970s. The American Heart Association (AHA) reports that up to 50% of...

Read More

Craig Sturgess – Anatomy of a CPR Call with Barriers (Redacted Call Transcript)

ANATOMY OF A CPR CALL WITH BARRIERS Redacted Call Transcript Craig Sturgess of Welsh Ambulance Services NHS Trust (Wales, U.K.) received this CPR call in 2016. He encountered and  expertly managed over 50 barriers on this nearly 17-minute call. He naturally balanced providing care and comfort to the patient, the patient’s wife, and their neighbors—never placing the care of one over the care of all. In addition to the training he had received, this balancing act demonstrated an innate...

Read More

Können EMDs mithilfe des MPDS auf sichere Weise Krankheiten und Verletzungen mit niedriger Dringlichkeit erkennen?

KÖNNEN EMDs MITHILFE DES MPDS AUF SICHERE WEISE KRANKHEITEN UND VERLETZUNGEN MIT NIEDRIGER DRINGLICHKEIT ERKENNEN? Ja! Indem Fragen wortwörtlich und in der richtigen Reihenfolge gestellt werden. Zur Feststellung entwickelt Krankheiten und Verletzungen können eine niedrigere Dringlichkeit aufweisen. Das Medical Priority Dispatch System™ (MPDS®) priorisiert die Disposition aufgrund der Dringlichkeit einer Krankheit oder Verletzung. Um das System nutzen zu können, werden...

Read More

È importante utilizzare lo Strumento per l’identificazione di ictus?

È IMPORTANTE UTILIZZARE LO STRUMENTO PER L’IDENTIFICAZIONE DI ICTUS? Sì! Fa risparmiare tempo e salva il cervello. Ictus l’ictus si verifica quando l’afflusso di sangue verso una parte del cervello si interrompe a causa di un’ostruzione o sanguinamento. La durata dell’interruzione dell’afflusso di sangue determina la gravità del danno cerebrale causato. Il rapido ripristino del normale flusso di sangue al cervello è fondamentale e richiede...

Read More

Ist die Verwendung des Diagnoseinstruments zur Schlaganfallerkennen von Bedeutung?

IST DIE VERWENDUNG DES DIAGNOSEINSTRUMENTS ZUR SCHLAGANFALLERKENNUNG VON BEDEUTUNG? Ja! Es spart Zeit und rettet Gehirnmasse. Schlaganfälle Schlaganfälle unterbrechen die Blutversorgung zu einem Teil des Gehirns durch eine Blockierung oder Blutung. Die Zeitdauer, über die ein Schlaganfall die Blutzufuhr unterbricht, bestimmt den Umfang des verursachten Gehirnschadens. Die zügige Wiederherstellung des normalen Blutflusses zum Gehirn ist von entscheidender Bedeutung und erfordert eine...

Read More
Loading

Join the AEDR Newsletter